Jauns izaicinājums - mainīt profesiju

Mācītspēks

Autors: Kristīne Pastore, Kristīne Šildere.

Jaunā matemātikas skolotāja Annija Balčūna Zentas Mauriņas Grobiņas novada vidusskolā sāka strādāt projektā “Mācītspēks”.

Projektā varēja pieteikties cilvēki ar augstāko izglītību, un no visiem pieteikumiem labākie pretendenti tiek integrēti Latvijas skolās. Annija atlasi izturēja un no šī gada septembra strādā Grobiņā par matemātikas skolotāju. “Matemātika man vienmēr ir bijusi tuva, tā man labi padevās gan skolā, gan augstskolā,” atklāj jaunā skolotāja. Viņa ir ļoti aizrautīga un labprāt maina savu dzīvi, lai pievērstos kam jaunam un nebijušam. Annijai šis mācību gads ir pirmā pieredze skolotājas darbā.

Četras dienas nedēļā jaunā skolotāja ir skolā, savukārt vienu dienu dodas apgūt skolotājam nepieciešamās zināšanas Liepājas Universitātē. Projektā ir piesaistīti arī palīgi, kas jaunajiem skolotājiem sniedz atbalstu un praktiskās zināšanas, kad vien tas nepieciešams. Annija turpina: “Mana mentore ir Inese Ķepale. Viņa man ļoti daudz palīdzēja sākumā, kad bija jāiet uz pirmajām mācību stundām”

Jaunajai skolotājai ir uzticēts mācīt matemātiku 4. klases skolēniem. “Ir ļoti interesanti, jo katra diena ir atšķirīga!” Annija ar aizrautību stāsta par ikdienu skolā. Viņa atklāj, ka citreiz klases ir mierīgākas, bet citreiz uzvilktas. Tas pat neattiecas uz atsevišķiem skolēniem, bet uz klases noskaņojumu kopā.

Annija dzīvo Liepājā, uz kurieni no Rīgas pārcēlās tikai šogad. Vēl līdz vasaras vidum viņa strādāja mediju aģentūrā “Mediacom”. “Tā ir pilnīgi cita nozare, tomēr arī tur bija matemātika, vairāk gan Excel formātā, bet bija” viņa stāsta. Pārcelšanās uz Liepāju bija plānota neatkarīgi no projekta, jo Annijas vīrs mainīja darbavietu. “”Mācītspēka” projekts nāca man ļoti piemērotā laikā, un, pārceļoties uz Liepāju, jau zināju, ka 1. septembrī sākšu strādāt Grobiņā,” viņa atklāj.

Grobiņas skolā Annija aizvadījusi nepilnus divus mēnešus, taču jau ir iejutusies. “Sākumā man šķita, ka skola ir liela, tajā ir ļoti daudz skolotāju, tāpēc mazliet baidījos, ka viss notiks nedaudz atsvešināti. Baidījos, ka neradīsies piederības sajūta,” viņa atminas. Bet pirms darba sākuma skolotājiem notika saliedēšanās pasākumi, lai jaunpienācēji varētu iejusties kolektīvā. “Tas bija liels pluss, un, lai gan skola ir liela, jūtu atbalstu un zinu, pie kā aiziet pēc padoma,” lepni stāsta skolotāja.

Arī par attālināto mācīšanu skolotāja Annija nesatraucas – lai arī viņai pašai tādas pieredzes nav, viņa ir redzējusi, kā tas notiek, un ir droša, ka viss izdosies. “Man šķiet, tas nav lielākais izaicinājums, ar to mēs tiksim galā. Būs, protams, jāpadomā, kas ir svarīgākais, jo jāsaprot, ka attālināti var apgūt mazāku apjomu,” paskaidro skolotāja.

Viņa uzskata, ka matemātika ir interesants mācību priekšmets, un piekrīt tiem, kas apgalvo, ka vienam uzdevumam ir vairāki risinājumi. Arī par formulām Annijai ir savs viedoklis: “Formulas mācās un pielieto, lai trenētu smadzenes un mācītos loģisko domāšanu, lai uz vienu uzdevumu iemācītos paskatīties no vairākiem aspektiem.” Katram domu gājiens var būt citāds, un nevar apgalvot, ka šis citādais ir nepareizs.

Projekts “Mācītspēks” ir atvērta platforma Latvijas izglītības sistēmā tiem, kuriem ir zināšanu kāre un enerģija to nodot citiem. Tā ir iespēja divu gadu laikā apgūt praksē balstītu skolotāja profesiju un sākt uzreiz tajā strādāt.

Brīvajā laikā, kad nav jāmācās un jāmāca, skolotāja kopā ar vīru brauc ar velosipēdiem, apgūst kaitsērfingu, dodas peldēties un labprāt nodarbojas ar dažādām fiziskām aktivitātēm svaigā gaisā.

mācītspēks
Ir jautājums? Raksti mums tagad!

Trūkst informācijas?
Jautā mums!

Paldies! Jautājums ir saņemts, sniegsim jums atbildi tuvāko stundu laikā.